به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم شاهین تقیخانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در برنامهای تلویزیونی با اشاره به برگزاری نخستین دوره دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح، اظهار کرد: مقدمات برگزاری این رویداد از ابتدای امسال آغاز و اختتامیه آن به تازگی در سه روز برگزار شد. برگزاری کارگاههای آموزشی، اکران و نقد و بررسی برخی از آثار دوسالانه بخشی از اختتامیه این رویداد بود و در روز سوم نیز در مراسمی آثار برگزیده نخستین دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح معرفی شدند.
وی به زمینههای برگزاری دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در مجموعه نیروهای مسلح رویدادهای امید و افتخارآفرین بسیاری در حال اجراست. پوشش این اتفاقات در رسانه ملی و رسانههای دیگر همواره یکی از دغدغههای روابط عمومیهای نیروهای مسلح به ویژه دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظلهالعالی) است. برگزاری این رویداد زمینههای بررسی این اتفاق و همچنین زمینههای نقد و بررسی آثار تولیدی برای متولیان را ایجاد کرده و موجب ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات خبری نیروهای مسلح میشود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره آثار رسیده این دوسالانه اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ اثر برای نخستین دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح ارسال شده بود که بخشی از آثار مربوط به شاغلین در نیروهای مسلح و بخشی نیز از خارج نیروهای مسلح بود. ۲۳۲ اثر در قالب فیلم، مستند، خبر و موشنگرافی در مرحله نخست انتخاب و برای داوران ارسال شد. ۱۱ داور این دوسالانه نیز متخصصان شناخته شده کشوری از خارج نیروهای مسلح اما آشنا با شرایط و مسائل نیروهای مسلح بودند.
وی افزود: نخستین دوره دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با سیاستگذاری دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظلهالعالی) و همچنین با همکاری خوب معاونتهای فرهنگی و روابط عمومی سازمانهای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع اتفاق افتاد.
رئیس نخستین دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح «نما» درباره دستاوردهای این رویداد عنوان کرد: شناخت ظرفیتهای درونی نیروهای مسلح در زمینههای فرهنگی و رسانهای یکی از دستاوردهای مهم این رویداد بود. همچنین از سوی فرزندان و همسران کارکنان نیروهای مسلح و فرزندان شهدا نیز آثاری به این دوره از رویداد ارسال شد و بنا به نظر داواران تعدادی از این آثار جزو کارهای برجسته بودند.
وی افزود: ظرفیتهای درونی و امیدآفرین نیروهای مسلح در حوزههای فرهنگی و رسانهای میتواند در معرفی جنبههای اقتداری نیروهای مسلح به عموم مردم کمک کند. جلوهها و شاخصهای اقتدار نیروهای مسلح همواره بخش مورد توجه افکار عمومی بوده و ما میتوانیم با استفاده از ظرفیتها، بخشی از آن را در معرض دید مردم قرار دهیم.
امیر تقیخانی به دیگر دستاوردهای این رویداد اشاره کرد و افزود: در کنار شناخت ظرفیتهای درونی نیروهای مسلح، ظرفیت ارائه دستاوردهای نیروهای مسلح برای ما مشخص شد. ما به خوبی میتوانیم دستاورهای عزتآفرین نیروهای مسلح را در کشور با اقدامات فرهنگی و رسانهای باز عرضه کنیم. خبرهای خوب نیروهای مسلح جای پردازش بسیاری در قالبهای مختلفی دارد و باید سعی کنیم که این اقدامات خوب تنها در قالب خبر منعکس نشود و از قالبهای دیگر برای انعکاس آن در بین مردم استفاده کنیم.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در پایان درباره چشمانداز این رویداد گفت: این مسیر با برنامه ریزی و اقدامات ذیل آن ادامه خواهد داشت و با توجه و همراهی ستاد کل نیروهای مسلح، دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا(مدظلهالعالی)، مجموعههای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور و وزارت دفاع این رویداد در سال ۱۴۰۲ در سطح داخلی و پس از آن و با یک فراخوان عمومی در سطح ملی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.